1 Mart 2010 Pazartesi

krallarda MİMlenirse fena MİMler haa..



Epey bi zaman oldu mimleneli fakat ilkten bu mim konusuna pek anlam veremediğim için biraz zaman aldı anlayıp harekete geçmem öncelikle kuralların gereğince beni mimleyen sevgili kirazzade hanfendiye selamımı bahşediyorum ve pek gıymathlı sitesinin linkini veriyorum ve reklam bedeli bile almıyorum..

akabinden sorulan sorulara geçelim efenim

1. Sizi mimleyen kişinin linkini verin

http://kirazzade.blogspot.com/

2. Çocukluğunuzda anne ve babanızla (yada aile büyükleri) yaptığınız ve sizi siz yapan şeylere katkısı olan bir olay veya bir aktivite...ve hangi yönünüze katkısı oldu?

bunlar ne kazık sorulardır anlamış değilim bende..

aile büyüklerinden en büyük katkıyı sanırım en disiplinli titiz detaycı aile bireyim olan abim mustafadan aldım.mesela bir gün ekmek kesiyordum muffakta saolsun napıyorsun yanlış taraftan kesiyorsun diye kızıverdi sora bende ekmeğin tersini çevirdim anlamayaraktan ekmeğin tersimi olur diyerekten,yön değiştirsemde yine kızıyordu hala yanlış yön diyordu.. Allah Allah nesi yanlış dedim kendimce sora o kıtırlı tarafını öne doğru aldı ve sağdan sağdan kesti soldan değil.. ekmek dilimlerinin bile yönünün olabildiğini gördüm..sora bir günde tuvalet kağıdı bitmiş tuvalete yenisini tak demişti afedersinüss...takıyordum sora taktığım yöne yine kızıyordu çok dikkatsizsin yanlış yöne doğru takmışsın nesi yanlış dedim,o da görmüyor musun kağıt arkadan geliyor önden değil dedi..hee tamam deyip düzelttim sora ne olursa beğenirsin yine yanlış yöndü yine uyarıyordu.. ya nesi var yine dedim,görmüyor musun ördek motifleri ters geliyor demişti..ben gülerek ve hak vererekten böyle çok mühim bi konuyu da öğrenmiş oldum sayesinde.kızardı falan ama sayesinde bu gibi örneklerle eğitim konusunda hayatıma çuvallar dolusu katkı sağlamıştır..diğer bireylerin yeterince varlığı değil yokluğu da benim ben olmama katkıyı çokca yoklukları ile sağlamıştır..

3. Çocukken oynamayı en sevdiğiniz oyun ve oyun aparatı neydi?
sanırım babamındı yepyeni idi kutusunda hatırlıyorum bi kaval vardı almanyadan alınmış çok lüks bişiydi,kutuda özel profesyonel bişeydi.:P profesyonel koyun güdümleri içindi galiba..çiftliğimizde vardı ama çok sorasında inşaa edildiydi çiftlik ama sonuçta dedemin ezelden hayaliymiş babamada geçmiş demek.. zira ondan mı alınmıştı acaba o hiç bilmem..onu çok çalardım ben olmuştum ilk ve son sahibi ben eskittim ve sora kayboldu bak..sora bide çamaşır leğeninle çok oynardım onu iple belime bağlayıp sopalarla trampet yaparak çalardım ilkokulda bandoya girmek için çok yalvarmıştım ama hayalde kalmıştı sadece ailem yollamamıştı.izci olmuştum anca..bide mızıka vardı sanki onu da çalardım çok.ama aklım hep aşşağıdaki darbuka ile halamın kızının orgunda idi..çok müzisyen doğmuştum doğrusu.bide almanyadan gelen türlü türlü barbie bebeklerimle çok oynardım tabi o da moda tutkumdandı diyebilirim.barbiler üzerinde ki türlü türlü kıyafet kombinlerinleri ile eğlenirdik işte..sora paten kayardım çok evin içinde bile :D

4. Çocukluğunuz veya ilk gençliğinizle ilgili keşke daha farklı olsaydı dediğiniz bir durum?

keşke daha çok çocuk olmayı becerebilseydim.toplumda bütün çocuklara sofra kurulurken ben annemin dizinin dibinde yemek isterdim mesela çocuklarla hiç kaynaşmak istemezdim çekingenlikten.çocukken bile hiç yaramaz değildim keşke yaramaz olsaymışım bi nebze.ama keşkelere iyi ki ekleyende bi özelliğimde vardır.iyi ki toplumlarda sıkılan kendini pek barındıramayan bir insanda olmuşum diyorum çift yönlü bakabiliyorum olaylara.hiç bi topluma dahil olmadığım gibi her toplumca mesafeli şekildede çok sevildiğimi hissederim çünkü ben topluma girmeye karar verirsem toplum beni sonuna kadar kabul etmeye hazırdır aslında.ama değişkenlik,memnuniyetsiz bir kişinin herhangi bi topluma girmeden o toplumda sürüklenmemeyi başarması ile huzurunu tekrar tekrar başka yönde araması tatminsizliği ile başlıyor.ama bu tatminsizlik monoton değil eğlenceli olandır.

bide keşke lise sonda başımı zorla açmak zorunda olduğum son dönemde de açmasaymışım..açmayanlar çok direndi ve af gelince kapalı halde girdiler çünkü..bide keşke açmak durumunda olanlara açanlar beddua etmeseydi.açmayanlara da açanlar etmeseydi.kişisel değil buda toplumuma dair bi keşke keşke kimse bölünmese idi..

5. Sokakta oynar mıydınız? Neler oynardınız?
pek sayılmaz evimiz cadde diye ama yine de arka mahallelerde takıldığım olurdu tabiki evcilik tabi dışarıda oynanan cinsinden:D ,seksek,ip atlama düşkünü idim evde de durmazdım.uzun koridorumuza karşılıklı iki sandalye koyardım onların bacaklarına ip geçirip birler,ikiler üçler falan ipi kendi başıma da çok atlardım her şekliyle yani.. yakar top,saklambaç,yerden üüüksek:P her oyunu oynamışımdır pekçok kez ama yine toplum oyunlarını sevmezdim iki kişilik oyunlar tercihimdi.şa-şırt-ma-ca-larr diye başlayan el oyunları vardı bide orta sona kadar oynamışızdır herhalde el kızartmacası ile birlikte ..bide cesaret mi itiraf mı diye bişe vardı sanırım adını yanlış hatırlıyo olabilirim off fena oyundu..

6. Çocukluk veya ilk gençlikle ilgili iyi ki böyle olmuş dediğiniz bir olay?

iyi ki eğitimde her darbeyi gördüm iyi ki hayattada her darbeyi gördüm iyi ki de yalnız kaldım ben kadar ben oldum..karamsar görünümlü çok iyimser bi iyi ki demektir bu aslında buna iyi ki diyen kişi diğer gelen bütün güzelliklere hayli hayli çoktan iyi ki demiştir zaten..

7. Varsa çocukluk dönemine ait bugünü etkileyen bir olay veya anı..

çocukken dedemin çiftliğinde tatile koşmak güzel bişeydi.koyun güdmek,süt nasıl olur,bal nasıl olur,buğday nasıl olur,nasıl biçilir,nasıl ayrışır.değirmen nasıl çalışır,nasıl una döndürür,su nasıl çekilir kuyudan,elektriksiz dağ başında gaz lambası ile yaşam nasıl olur,yıldızlar gökyüzünde kocaman nasıl görünür tepelerde..hayvanlar alemi nasıldır? pekin ördekleri,tavuk ve civcivler,inekler,kanka olduğum köpekler,eşşek arıları,dağdan inen çakallar,kurtlar.ahır kokusu yeni doğan kuzular.fındık toplamak,domates,biber salatalık yetiştirmek,hormonsuz tadlar,kavak ağaçları,traktör ve ramorkta gezenti nasıl olur..dağa nasıl haykırılır ve yankı nasıl olur derede aksiseda nasıl olur,köylü bir işçi kız ile nasıl arkadaş olur kendini şehirli bilen kız..küçük işçi kızdan ne çok şey öğrenilir.peynir nasıl olur saf manda sütünün farkı nedir.kafesten yumurta almak..tüfekle nasıl ateş edilir falan filan..hayata başlarken yaşadığım en güzel deneyimlerdi bugün çevreye ve doğaya bakışımı bu geçmişimin fazlasıyla etkilediğini düşünüyorum..bide iyi ki ata bindim dünyanın en güzel hislerinden birisi..

ve sorular bitti sanırım adet gereği benimde birilerini mimlemem gerekiyor..kimseyi tanımıyorum pek diyaloğumda yok ama ben yine isimleri yazayım cevap yazmak istemeyen yazmaz zaten pek kimse sevmiyor sanırım mim cevaplamayı isim yazmak yeterli oluyor mu bide haber salmam ayrıca gerekiyor mu bilmiyorum ama umarım görürsünüz.rastgele..

nohut oda ve naki mimledim sizi...bide yeniden kirazzadeyi mimlesem nolur acab..mimini benim şerefime yine kopyala yapıştır ben anlamam :P

2 yorum:

kirazzade dedi ki...

Hade hayırlı ossuuuuunnn :) Sen de mimleneneler kervanına aktıldın :D Bloggerların birbirlerini tanıma çabası sanırım bu mimler. Gerçi bloglarda herşey meydanda, kim ne yapıyor nasıl yaşıyor vs. Ben cevaplamıştım, bkz.benim blog :P Diğer mimlediklerinin bloglarına bir yorum bırakırsın mimlediğine dair:)

naki dedi ki...

teşekkürler efenım,aynı mımden bı tande daha gelmıstı,topluca yazacam :)

Yorum Gönder

Blog List

Denemelere kısa yol

Foto imzalarım

kontrol amiri

tura

logos